جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

سمية الخشاب في زيارة للمعهد القومي للأورام.. صور

الاثنين 06 يوليو 2015 | 02:16 مساءً
القاهرة - آية عبد العزيز
349
سمية الخشاب في زيارة للمعهد القومي للأورام.. صور

زارت الفنانة المصرية سمية الخشاب المعهد القومي للأورام لتفقد أحوال المرضى والاطمئنان على وضعهم الصحي، كما شاركت متابعيها بصور من داخل المعهد تشجيعاً لهم على زيارة المرضى للتخفيف عن آلامهم، والتبرع لصالح المعهد.

سمية نشرت صوراً تجمعها بالمرض، وكتبت معلقة عليها: «مساكم صحه وعافيه حبايبي ادعوا معايا الله يشفي كل مريض يا رب، النهارده زرت معهد الأورام واكتر حاجه أثرت فيه الأطفال الصغيرين لأنهم مش قادرين يعبروا عن آلامهم ساكتين ومستسلمين لقضاء الله يا رب يشفيهم يا رب يشفي كل مريض والحمد لله كثيرااااا علي نعمه الصحة والعافية الله يديمها علينا ويشفي مرضانا امييييين».

الفنانة المصرية لم تغفل شكر إدارة المعهد، ونشرت صورة تجمعها بعدد من أعضائها، وكتبت معلقة عليها: «كل الشكر لإدارة معهد الأورام علي المجهود الرائع في خدمه المرضي وعايزه اقول ان الفنان قدوه يعني لما بانزل صوري في زيارات المرضي الهدف اني اشجعكم حبايبي انكم تزوروهم وتخففوا عنهم آلامهم مش قادره اقولكم قد ايه فرحوا بيه واحساسي لما شفت الابتسامه علي وشهم واني قدرت اخفف عنهم احساس بالراحه والرضا ارجوكم اعملوا كده زياره المريض واجب وصدقه ويارب يتقبل مننا جميعا اميييين».

أما اللقطة التي أثرت في فانز سمية، فكانت الصورة التي تجمعها بطفلين من مرضى المعهد، حيث كتبت الفنانة معلقة عليها: «حبايبي قلبي وجعني عليهم ربي يشفيهم مش قادره اقولكم الأطفال المصابين بالسرطان قد ايه عددهم كبير ربنا يشفيهم ويحمي ولادكم واولادنا من كل شر يارب انا اسفه مااقصدش ادايقكم بس حبيت تشاركوني اللحظه دي وتدعوا لهم بالشفاء وتحمدوا ربنا علي نعمه الصحه والعافيه الله يديمها علينا جميعاااا امييين».

فانز سمية الخشاب أثنوا على هذه اللفتة الإنسانية منها، داعين أن يتقبلها منها الله في ميزان حساناتها خاصة في ظل أجواء الشهر الفضيل.

 

سمية الخشاب
سمية الخشاب
سمية الخشاب