جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

بمن شبه عمرو سلامة شيرين عبدالوهاب؟

الاثنين 20 يوليو 2015 | 01:16 صباحاً
القاهرة - Gololy
261
بمن شبه عمرو سلامة شيرين عبدالوهاب؟

أثنى المخرج المصري عمرو سلامة، على فريق عمل مسلسل طريقي الذي تم عرضه على شاشة قناة CBC في شهر رمضان الماضي 2015، وخاصة ببطلة العمل النجمة المصرية شيرين عبد الوهاب، والتي شبَّه أداءها وتمثيلها في الحلقة الأخيرة بأداء النجمة العالمية ميريل ستريب.

وكتب سلامة عبر حسابه الشخصي على موقع فيسبوك وموقع تويتر: أغاني شيرين بفكر اعمل زي ما كنت بعمل زمان لما كنت ادمن أغنية وأسجل أغاني المسلسل على شريط كاسيت على الوجهين وأجيب الكاسيت اللي ببيقلبهم لوحده علشان يفضلوا شغالين الـ ٢4 ساعة.

شيرين تمثيلك أخر حلقة ميريل إستريب، سوسن بدر، ومحمود الجندي أهرامات، باسل الخياط وأحمد فهمي ومحمد عادل وتايسون، أنا مش مصدق كنوز التمثيل القادمة مستقبل التمثيل في مصر هو الوجوه الجديدة اللي في المسلسل ده وافتكروا كلامي ده.

سلامة أضاف: علي حسام وتيمور وحافظ وبقية الطقم رفعتوا المستوى واذيتوا نفسكم، كل المخرجين هاينتظروا نفس المستوى ده منكم، أنا عيطت أربع مرات في المسلسل وأنا أول مرة في حياتي أعيط بسبب مسلسل، وكنت بستنى دليلة تغني كأن الشمس هاتطلع.

برافو نقطة في بحر اللي عايز أقوله. بس برضه برافو.

وشارك في بطولة مسلسل طريقي، باسل خياط، وأحمد فهمي، وسوسن بدر، ومحمد ممدوح، وندا موسى، وياسمين صبري، والعمل من تأليف تامر حبيب، وإخراج محمد شاكر خضير.