جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

مرتضى منصور يهدد بفضح لميس الحديدي.. فيديو

الاثنين 26 أكتوبر 2015 | 03:29 صباحاً
القاهرة - Gololy
320
مرتضى منصور يهدد بفضح لميس الحديدي.. فيديو

شن المستشار مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك، هجوماً حاداً على الإعلامية لميس الحديدي، وذلك لاستضافتها الدكتور عمرو الشوبكي، المرشح لانتخابات مجلس النواب عن دائرة الدقي والعجوزة.

مرتضى منصور قال في مداخلة هاتفية لبرنامج "على مسئوليتي" الذي يذاع على فضائية "صدى البلد": «إن لميس الحديدي استضافت الشوبكي من أجل غسل سمعته، ورفضت استضافة أحمد مرتضى منصور، غريمه الانتخابي.. مضيفاً: "ممكن متنزليش من البيت يا لميس.. أنا لو اتكلمت أقسم بالله ما هتنزلي، وأوعي تفتكري إنك بتخوفينا، السيسي ميعرفش الناس دي، هتقولي محمد الأمين، وصاحبه والكلام ده، إنتي عملتي جريمة، لأنك بتحاولي تغسلي سمعة بني آدم، وشاب زي أحمد مرتضى منصور كلمك علشان يرد على الأكاذيب قلتلهم لاء طنشوه، ده مش تليفزيون باباكي، ده تليفزيون دولة».

الإعلامية لميس الحديدي، ردت على ما سمته بـ«تهديدات مرتضى منصور»، وقالت في برنامجها «هنا العاصمة»: «أنا لا أخاف من أحد ولا أكذب.. أنا لا أرد على السباب، ولا أرد على المهاترات، ولما أقول إننا كلمنا ضيف علشان يجي وهو اعتذر فأنا مبكذبش، وأنا مبخفش، لا خوفت وقت الإخوان، ولا من التهديدات، ولا خوفت من القضايا ولا من الضرائب، ولا من أي حاجة، لأن عندي إيمان واحد إن ربي بيحميني، واللي هو عايزه هيكون».

واضافت: «ربي هو اللي بيمشي الأمور، لا في حد مسنودة عليه، ولا حد بيحميني، ولا في أي حاجة، لكني لن أرد على السباب، ببساطة لأن دي تربيتي، وأمي وأبويا علموني كده».