جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

حلا شيحة تكشف لأول مرة أسباب خلعها للحجاب وعودتها للفن

السبت 11 اغسطس 2018 | 06:59 صباحاً
القاهرة - سارة إبراهيم
3236
حلا شيحة تكشف لأول مرة أسباب خلعها للحجاب وعودتها للفن

بعد الجدل الكبير الذي سببته بخلعها للحجاب بعد 12 سنة من ارتدائه واعتزال الفن، خرجت الفنانة المصرية حلا شيحة عن صمتها لتكشف الأسباب التي دفعتها لاتخاذ هذا القرار.

حلا كتبت، على حسابها الخاص على موقع "تويتر": "قبل 12 سنة عملت حاجة و انا مقتنعة بيها.. خلال 12 سنة دي مريت بتقلبات فكرية كبيرة.. واكتشفت انه كلها يلبس الوش الديني علشان مصالح شخصية ليه او للجماعة.. دلوقتي بعمل حاجة عكس الحاجة اللي انا عملتها من 12 سنة.. ومقتنعة 100% بيها.. وبدون ضغوط من حد".

واعتذرت لكل شخص أرسل رلها رسالة ولم تستطع الرد عليها، سواء كان يهاجمها أم يدعمها، حيث قالت: "كمية انبوكس.. اعتذر من اللي انا شوفته وما رديتش.. اعتذر من اللي ما شوفتهمش علشان الانبوكس مش ملحق.. بحب اللي ضدي قبل اللي معايا".

وأضافت: "بس انا عايزة اقول حاجة مهمة.. انا مرتاحة نفسياً كده وحاسة انه اللي عملته صح.. معتقدش اني غلطت في أي حد منكم علشان اتشتم كده.. سيبوا كل حد يعمل اللي عايزه".

وكانت حلا شيحة، قد صدمت جمهورها بعد ظهورها بدون النقاب قبل ايام، لتعود وتعلن في بيان رسمي لها عودتها للفن بعد غياب أكثر من 12 عام، وتخليها عن الحجاب بعد اكثر من 14 عام، ونشرت صور حديثة لها برفقة طبيب أسنانها، وكذلك صورة من جلسة تصوير خضعت لها مؤخرًا بدون الحجاب.

يذكر أن أخر أعمال حلا شيحة، كان فيلم “كامل الأوصاف”، مع الفنان الراحل عامر منيب، والذي قدمته عام 2006، وظهرت فيه بالحجاب.

 

حلا شيحة
حلا شيحة
حلا شيحة
حلا شيحة
حلا شيحة
حلا شيحة