جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

صورة نادرة تجمع عمرو دياب بالفنان الراحل محمود عبدالعزيز.. شاهد

الاربعاء 19 ديسمبر 2018 | 03:43 صباحاً
القاهرة - Gololy
1000
صورة نادرة تجمع عمرو دياب بالفنان الراحل محمود عبدالعزيز.. شاهد

نشر الفنان والمنتج محمد محمود عبدالعزيز، الابن الأكبر للفنان الراحل محمود عبدالعزيز، صورة نادرة جمعت والده بالفنان عمرو دياب.

محمود عبدالعزيز وعمرو دياب ظهرا في الصورة وهما على شاطئ البحر بإحدى المناطق السياحية، وعلق نجل الراحل على الصورة، بقوله: "(((الساحر و الهضبه)))... (((محمود عبدالعزيز و عمرو دياب))).... لا تعليق... فخامة الصوره تكفى... {حد ليه شوق لحاجه؟}".

ووجه الشكر لمن أرسل له هذه الصورة بقوله: "شكرا صفحة @kuw______ ولكل من يرسل لى صور نادره لوالدى  (اسألكم الفاتحه و الدعاء لابويا و لكل من رحلوا عنا)".

يذكر أن محمود عبدالعزيز قد رحل عن عالمنا في 12 نوفمبر عام 2016، وذلك بعد إصابته بمرض السرطان الذي انتشر في كل جسده، وقدم خلال مسيرته الفنية عدد كبير من الأعمال ومنها: «الكيت كات، الساحر، إبراهيم الأبيض».

وكان محمد محمود عبدالعزيز قد نشر منذ فترة صورة له وهو يحمل برواز به صورة لوالده الراحل، وعلق قائلا: "(برضه هتصور مع حضرتك و هتجمعنا صور جديده)... {سبب نزول الصوره}.... بصراحه الصوره دى ماكنتش متصورها عشان انزلها على السوشيال ميديا، كنت عاملها ليا انا بس عشان احطها على موبايلى واعلقها فى بيتي وشركتى، بس قلت لنفسى ان اكيد فى ناس كتير عامله زى حالاتى و ليها حد غالى عليها بعيد عنها، ايا كان نوع البعد حتى لو مسافر مده طويله".

وأضاف: "[نصيحتى]، إعمل زى ما انا عملت، إتصور صوره حلوه مع صوره حلوه للشخص الغالى عليك و لو كان مسافر إبعتهاله و عرفه قيمته عندك و حسسه بحبك ليه، ساعتها اكيد هيفرح و انت كمان هتفرح و هتقصر بينكوا المسافات مهما طالت، العمر مهما طال قصير اللى انت حاسه قوله و اللى بتحبه قوله بحبك فى وشه صدقنى ممكن بكره ماتلاقيهوش، أما لو الغالى عليك المسافه اللى بينك و بينه ابعد من السفر، اكيد برضه هيحس و هيفرح و انت كمان هتفرح انك معاه فى صوره جديده حتى لو مع صورته. (اسألكم الفاتحه و الدعاء لابويا و لكل من رحلوا عنا)".

محمود عبدالعزيز
محمود عبدالعزيز
عمرو دياب و محمود عبدالعزيز
عمرو دياب