جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

محمود البزاوي يكشف حقيقة خلافه مع أمير كرارة

الجمعة 19 ابريل 2019 | 02:37 صباحاً
القاهرة - Gololy
1180
محمود البزاوي يكشف حقيقة خلافه مع أمير كرارة

شن نجل الفنان المصري محمود البزاوي، أكرم البزاوي، هجومًا على الفنان أمير كرارة، وصناع فيلم “كازبلانكا” مؤخرا بعد طرح البوستر الرسمي للفيلم والذي لم يظهر به والده المشارك في الفيلم، وهو ما تسبب في إطلاق أنباء عن وجود خلافات بين محمود البزاوي وأمير كرارة.

البزاوي خرج عن صمته لينفي صحة هذه الأنباء تماما، حيث قال، في تصريحات صحفية: "لا يوجد أي خلافات بيني وبين أمير كرارة كما أن وجود صورتي على الأفيش لا يشغلني ولا يهمني، فالشيء الوحيد الذي اهتم به هو الدور".

وكان أمير كرارة قد رد على كلام نجل البزاوي، بقوله: “أبوك أجمد واحد في الفيلم على فكرة وهتشوف في العيد”، كما رد مخرج افيلم بيتر ميمي بقوله :”يا اكرم عيب الكلام ده  ابوك اهم من بوستر وأهم من الفيلم كله علشان تقول كلام زي ده تصغره، مش بوستر مبدئي يخليك تحس بكده، ده محمود البزاوي صلاح بيه الطوخي والبوسترات بتختفي بعد شهور وبيفضل الفيلم”.

وكان أكرم قد كتب عبر صفحته الشخصية بموقع «فيس بوك»: «مبدئيًا أبويا ماعندوش أي فكرة عن البوست ده انا ابويا طيب ويمكن طيبته دي هي اللي كانت سبب في تأخير نجاحه وانه كتب من الباطن كتير مثلا زي ما قولت قبل كده وكان دايما بيعمل حاجات وتنجح ومفيش حد يعرف أنه له دور في نجاح العمل ده بس اللي كان بيصبره ان ربنا هيعوض».

 وأضاف: «بعد ما قدر يوصل بدراعه للي هو فيه لسه في ناس مش مقتنعه بي.. بس ده حقهم لان مفيش حد عليه إجماع بس طالما مش مقتنع بحد يبقى ما تحرجوش و ابعد عنه احسن لانه في نظرك مش الشخص اللي يفيد».

وتابع: «في رأيي الشخصي ناس كتير بتعرف تتصور بس مش الكل بيعرف يمثل.. واسف لو كنت منحاز اوي في كلامي لأبويا بس زي ما قولت ده ابويا اللي نجاحه بيسعدني اكتر ما بيسعدني نجاحي».

واختتم  كلامه قائلًا: «ابويا قالي انه عامل دور مهم في الفيلم ده.. ويمكن بيكدب عليا وطالع كومبارس .. ساعتها ها تأسف على البوست».

امير كرارة
امير كرارة
نجل محمود البزاوي
محمود البزاوي