جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

سلمى صباحي: في لعب فج في الأرقام

الخميس 29 مايو 2014 | 06:05 مساءً
القاهرة- سارة إبراهيم
410
سلمى صباحي: في لعب فج في الأرقام

قالت الإعلامية المصرية سلمى صباحي، ابنة المرشح الرئاسي الخاسر، حمدين صباحي، إنه ليس هناك تزوير في المحصلة النهائية للانتخابات الرئاسية، وهي فوز المشير عبد الفتاح السيسي، مؤكدة، في ذات الوقت، على أنه حدث تزوير في الأرقام والنسب النهائية في نتائج الانتخابات الرئاسية.

سلمى كتبت -على حسابها الخاص على موقع «الفيس بوك»-: «مفيش تزوير في المحصلة النهائية ﻷن طبعا فرصة فوز السيسي اكبر في ظل التطبيل الإعلامي الغير مسبوق..  وفي كل اﻷحوال احترام إرادة الناس اللي صوتت واجبه.. بس الصراحة في لعب "فج" في الأرقام والنسب النهائية».

ودللت على كلامها، بقولها: «يعني بالمنطق كده ازاي في لجنه فيها مندوب لحمدين وأكيد حط صوته لحمدين يكون عدد أصوات حمدين صفر!.. وازاي في بلد زي كفر الشيخ مثلا عملت تقريبا 5000 توكيل لحمدين يكون عدد الأصوات 2000! وازاي في انتخابات 2012 من وسط 13 مرشح حمدين ياخد 5 مليون صوت وفي الانتخابات دي اللي بين اتنين مرشحين بس ياخد اقل من مليون صوت!! ده غير الانتهاكات الصريحة لمندوبين حمدين الأبطال في لجان كتير .. كوميديا سودا والله».

واختتمت كلامها، بالدعاء أن يخلف الله ظنها في اختيار المصريين، حيث قالت: «عموما بلاش نتكلم في اللي فات وياللا نركز في اللي جي وياللا نشتغل ونبني بلدنا ويارب يفرح المصريين ويخلف ظني في اختيارهم.. و في كل اﻷحوال #هنكمل_حلمنا لحد ما نحققه إن شاء الله».