جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

محمد هنيدي يحتفل بعيد ميلاد أحمد السقا بفيديو طريف.. شاهد

الثلاثاء 03 مارس 2020 | 04:47 مساءً
القاهرة - Gololy
774
محمد هنيدي يحتفل بعيد ميلاد أحمد السقا بفيديو طريف.. شاهد

احتفل الفنان المصري محمد هنيدي بعيد ميلاد صديقه الفنان أحمد السقا، بمقطع فيديو طريف جمعهما.

هنيدي ظهر في مقطع الفيديو بجوار السقا، وهنئه بهذه المناسبة، قائلا: "يا جماعة عايزين كلنا نقول لأحمد السقا كل سنة وهو طيب ويارب يديله طولة العمر بالصحة والنجاح".

الفنان المصري أضاف: "أنا عايز أقولكم حاجة شهادة للتاريخ.. والله العظيم مهما كان جوايا هموم مجرد ما أقعد مع السقا بتزيد همومي أكتر"، وهو ما فجر ضحكات السقا بشكل كبير.

وكان الفنان  المصري أحمد السقا قد كشف مؤخرا سرا عن يوم ميلاده، لا يعرفه عدد كبير من جمهوره، حيث قال، خلال استضافته في برنامج “التاسعة” على القناة الأولى، أن عيد ميلاده يأتي مرة كل أربع سنوات، حيث أنه ولد يوم 29 فبراير، لذا فأنه يضطر للاحتفال بعيد ميلاده يوم 1 مارس، حتى أن الكثيرين يعتقدون أنه يوم ميلاده بالفعل.

البرنامج أعد مفاجأة للسقا احتفالا بعيد ميلاده، حيث عرض خلال الحلقة تهنئة عدد كبير من أصدقائه وزملائه بالوسط الفني، وكان من بينهم النجمة منى زكي، والتي قالت: "بتربطني بأحمد السقا عشرة طويلة، وهو من أجدع وأكرم الناس اللي ممكن تقابلهم، هو كريم جدا، يعني أكتر اتنين كرما شوفتهم في حياتي أحمد السقا واحد منهم”.

وأضافت: “السقا جدع جدا بيقف جمب كل أصحابه، بيحب شغله جدا وبيجتهد فيه أوي، وإحنا عشرة طويلة، يعني إحنا مربيين عيال بعض وعارفين عائلات بعض”.

وكشفت عن تغير حدث في شخصية أحمد السقا، بقولها: “كلنا واحنا صغيرين بنبقى أكتر حماسة وأكتر تسرع، لكن السقا دلوقتي بقى أهدى وأعقل وبيوزن الأمور أكتر، مبقاش مندفع ومتسرع زي زمان”.

منى وجهت تهنئة خاصة للسقا في عيد ميلاده، بقولها: “يا سموراي إحنا بنموت فيك وبنحبك وربنا يديك الصحة ودايما تعمل حاجات تجنن، وكل سنة وانت طيب وعقبال 200 سنة.. كل سنة وانت طيب”.

محمد هنيدي و احمد السقا
محمد هنيدي و احمد السقا
محمد هنيدي و احمد السقا
محمد هنيدي و احمد السقا
محمد هنيدي و احمد السقا