جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

بالفيديو| بعد جدل هجومه عليه.. كريم عبد العزيز: "لم أقصد التلقيح على محمد رمضان"

الاحد 22 نوفمبر 2020 | 11:28 صباحاً
ندى عصام
1505
كريم عبد العزيز

كشف الفنان كريم عبد العزيز، حقيقة خلافه مع النجم محمد رمضان، بعدما كتب منشور منذ فترة عن النجم الكبير عادل إمام.

وكتب كريم منشورًا عبر صفحته الشخصة بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك":"صنف زي ما انت عايز تصنف.. وعندى كلام كتير قوى ومش عاجبني كلام كتير قوى برضه.. بس خلي الناس تفرح وتفرح قوى كمان.. بس اللي بيكمل ويستمر ويقدر يواكب أجيال هو النجم الحقيقى تحية كبيرة جدًا للأستاذ عادل إمام".

وأكد كريم إنه لم يقصد بكلامه محمد رمضان، وقال خلال لقائه مع الإعلامية وفاء الكيلاني في برنامجها "السيرة":"كتبت الكلام ده مكنتش أقصد بيه محمد رمضان، وللعلم يومها أول واحد اتصل بيا محمد رمضان وقالى انا متاكد ان الكلام ده متقصدنيش بيه والصحافة مش هتوقع بينا، وأنا وقتها كنت أقصد حد تانى مش حابب أقول أسمه، وانا مفيش حاجة بينى وبين محمد رمضان ولكن لما كتب في الأول رد عنده عشان خاطر الصحافة كانت نزلت وقتها".

وكان النجم كريم عبد العزيز، قد تحدث عن التشابه بينم اسم فيلمه الجديد "البعض لا يذهب للمأذون مرتين"، وبين فيلم "البعض يذهب للمأذون مرتني"، بطولة النجم عادل إمام.

وقال كريم، خلال مقابلته مع برنامج "et بالعربي":"سرقنا الأسم شوية من فيلم الأستاذ عادل إمام بعد استئذان الأساتذة طبعًا، وفعلا في تقارب شديد جدا ما بين الفيلمين لأننا بنتكلم عن الزواج والطلاق والمشاكل الاجتماعية".

فيلم "البعض لا يذهب للمأذون مرتين" بطولة النجم كريم عبد العزيز ودينا الشربيني وماجد الكدواني، وبيومي فؤاد وتأليف أيمن وتار وإخراج أحمد الجندي.