جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

مصطفى حجاج ينتقد هجوم أحمد فهمي على شيكابالا: مفيش حد أسياد على حد

الاحد 29 نوفمبر 2020 | 02:11 مساءً
سارة إبراهيم
1385
مصطفى حجاج

انتقد الفنان المصري مصطفى حجاج هجوم الفنان أحمد فهمي على لاعب نادي الزمالك شيكابالا، بعد نشر الأخير صورة له وهو يرفع حذاءه في وجه جماهير النادي الأهلي في مباراة سابقة، وهو ما دفع فهمي لتوجيه رسالة غاضبة له، قال فيها: "الأهلي وجمهوره أسيادك".

مصطفى حجاج عب عن استيائه من كلام أحمد فهمي، على الرغم من أنه أهلاوي مثله، حيث كتب، على حسابه الخاص على موقع "الفيس بوك": " مش صح الأسلوب ده يا أحمد أنت فنان كبير".

وأضاف: "وبعدين مفيش حد أسياد على حد دي كورة مكسب وخسارة على الجميع.. وشيكابالا لاعب محترم.. أنا أهلاوي بس زي ما الأهلي بيكسب، الزمالك برضو بيكسب".

مصطفى حجاج

وكان الفنان أحمد فهمي قد قرر الاعتذار لـ محمود عبدالرازق الشهير بـ"شيكابالا"، بسبب الفيديو المنتشر على مواقع التواصل الاجتماعي وظهر فيه جماهير النادي الأهلي يحتفلون بدوري أبطال أفريقيا وهم يحملون كلبًا أسود اللون، مشبهين إياه به.

وكتب فهمي عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك": "رغم خلافى معاه الشديد، ومفيش صلح من بعيد ولا قريب بيني وبينه، لكن موضوع الكلب والفيديو ده حاجة عنصرية جداً الصراحة ومنظر بشع".

وأضاف: "احنا جمهور كبير ومحترم بنقول على الغلط غلط حتى لو طالع من عندنا، الاعتذار عن اللقطة دي واجب، بعتذرلك، لكن موقفى منك لن يتغير".

احمد فهمي

ولكن سرعان ما تراجع أحمد فهمي عن اعتذاره، بعدما نشر شيكابالا صورة له عبر خاصيةا لـ"ستوري" بموقع "انستجرام"، ظهر من خلالها وهو يرفع الحذاء لجمهور النادي الأهلي.

وكتب فهمي عبر حسابه بموقع فيسبوك":"أنا بسحب أي كلمة قلتها عنك فعلا.. الستوري بتاعته حالا.. حاجة تقرف..واللي مش عاجبه يشيلني من عنده".

وتابع:"الأهلي وجمهوره أسيادك.. وبعدين عيب تبقى ابن النادي الأهلي وماضي له قبل كدة وتعمل كدة.. فك كدة ماتبقاش نفسيتك أفشة يا نباطشي".

احمد فهمي