جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

بسبب الأكثر بحثا على جوجل.. حمو بيكا يهاجم حسن شاكوش: خليك محترم وفرجني هتعمل إيه لوحدك

الاثنين 14 ديسمبر 2020 | 01:47 مساءً
ندى عصام
1416
حمو بيكا

خرج مطرب المهرجانات حمو بيكا، عن صمته وهاجم أحد المطربين بعدما قال الأخير أن أغانيه كانت الأكثر بحثًا على جوجل.

وخمن البعض بأن كلام حمو بيكا يقصد به مطرب المهرجانات حسن شاكوش.

وقال حمو في مقطع فيديو نشره عبر حسابه الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير "انستجرام"، قائلًا:"لما تيجي تتكلم والمفروض أكلنا عيش وملح مع بعض، واحنا أخوات، المفروض لما تقول نجاح تحدد مين اللي عمله معاك، أنت مابنتش نفسك بنفسك بس أنت ظاهر قدام الشعب المصري أنك أناني ومبتحبش غير نفسك وأنك تصنع النجومية لنفسك وبس".

حمو بيكا

وأضاف:"خليك محترم وكويس أخونا عمر كمال كتب قال احنا نجحنا مقالش أنه نجح لوحده، لكن اللي أنا شايفه أنك عاوز تحقق نجاحاتك أنت وبس، فرجني يا فهلوي يا حلو وأطلع بكام تراك لوحدك".

حمو بيكا

واختتم حديثه قائلًا:"أنا غنيت كتير وعملت نجاحات 9 سنين مع فرقتي وبرا فرقتي كنا كلنا بنكمل بعض وبنطلع مع بعض، هي دي المعلومة اللي حابب أوصلها لكل الناس وأنا بعد كده مش هسكت، والكلام عارف صحابه".

وكانت والدة مطرب المهرجانات حمو بيكا قد انهارت في نوبة بكاء، خلال حديثها عن أزمة ابنها مع نقيب الموسيقيين الفنان هاني شاكر.

والدة حمو بيكا أكدت أنها مستعدة لدخول السجن بدلا من ابنها لأنها لا تطيق رؤيته مسجونا، مؤكدة أنه لم يدخل قسم شرطة من قبل، وقالت: "احبسوني أنا وبلاش ابني ده لسة عريس".

وتابعت، خلال استضافتها في برنامج "صبايا الخير" على قناة "النهار"، إنها لا تطيق أي وجع يتعرض له ابنها، مشيرة إلى أن حمو اعتذر أكثر من مرة وأن الله يسامح فلماذا لا يسامحه العبد.