جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

بعد إصابتها بـ5 أورام في الرقبة.. حسناء سيف الدين تكشف آخر تطورات حالتها الصحية

الثلاثاء 15 ديسمبر 2020 | 01:48 مساءً
ندى عصام
1419
حسناء سيف الدين

كشفت الفنانة المصرية حسناء سيف الدين، عن آخر تطورات حالتها الصحية، بعد إعلان إصابتها بـ5 أورام في الرقبة.

ونشرت حسناء، صورًا وهي على سرير المستشفى، وعلقت عليها عبر صفحتها الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك":"ميرسي جدا جدا لكل اللي بعتلي هنا و على الواتساب و اسفة جدا لكل اللي كلمني و ما ردتش بس كان يوم صعب و متعب جدااا .. الحمد لله مبدئياً احب اشاركم اخر تطورات حالتي الصحية الورم طلع مَش واحد طلعو خمسة باحجام مختلفة في الرقبة".

حسناء سيف الدين

أضافت"وللاسف موضوع الجراحة عشان نحلل عينة للتاكد اذا كان حميد او لا هيتاجل لانه اثناء عمل التحاليل و الفحوصات قبل الجراحة اكتشفوا انه نسبة التجلطات عندي عالية جدا و طبعاً الموضوع دا اهم من الجراحة وما كنش في الحسبان .. ادوني حقن و ادوية لسيولة الدم .. وعملت تحاليل و اشاعات جديدة لموضوع التجلطات و لاقوها على الرئة و هنعمل اشعة صبغة لمعرفة مكانها بالظبط و لسى معملتهاش هعملها كمان شوية باذن الله".

حسناء سيف الدين

وتابعت:"مَش فاهمة جت منين جلطات الرئة ولا ازاي ؟!! انا بلعب رياضة و عمري ما شربت سيجارة و بنام كويس و اكلي صحي لحد كبير و عمري ما اشتكيت من صدري ولا نَفَسِيّ !! الحمد لله على كل شئ".

واختتمت حديثها قائلة:"اختكم اتحجزت في المستشفى لغاية انتهاء جميع فحوصات موضوع التجلطات و يشوفو لها حل و بعدها نرجع لجراحة رقبتي بأذن الله ... الحمد لله على كل شئ و و ربنا ما يحرمني منكم ولا من دعائكم ليا".

حسناء سيف الدين