جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

إيمان السيد تكشف آخر تطورات حالتها الصحية بعد إصابتها بـ"كورونا": ضيق في التنفس والرئة متضررة جدا

الثلاثاء 29 ديسمبر 2020 | 09:41 صباحاً
ندى عصام
1132
ايمان السيد

كشفت الفنانة الكوميدية إيمان السيد، عن إصابتها بفيروس كورونا "كوفيد19".

وكتبت إيمان عبر صفحتها الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك":الكوميكس اللي بتتعمل على الكورونا حاليًا مش بتضحكني، مش عارفة يمكن عشان لسه تعبانة وماستردتش صحتي، لكن المميز اللي عن فقدان حاسة الشم والتذوق بتضحكني جدًا بصراحة".

ايمان السيد

وأضافت:"خلوا بالكم من نفسكم لأن هو دور صعب جدًا ومرهق حتى على المستوى النفسي، أنا حاليًا ما زال عندي ضيق في التنفس، واضطراب في ضربات القلب، وطبعًا الرئة متضررة جدًا رغم إني مش مدخنة".

واختتمت حديثها قائلة:"عامةً هو فيروس مش بيسيب الإنسان زي ما كان، ربنا يحفظنا جميعاً".

وكانت الفنانة المصرية إيمان السيد قد علقتعلى عدم تكريمها في المهرجانات الفنية، على الرغم من جودة أدوارها، والتي كان آخرها دوها في مسلسل "ونحب تاني ليه".

إيمان السيد كتبت، على حسابها الخاص على موقع "الفيس بوك": "أنا حقيقي يكفيني جداً رد الفعل اللي شوفته من الناس طوال رمضان الحمد لله، ومش من مصر فقط بل من كل العالم العربي".

وتابعت: "لدرجة ان في مقالات نقدية كنت بتكسف اشيرها عشان ممكن يكون فيها حاجة تجرح حد من زمايلي (من خارج العمل) وحاجات كتير غير المقالات برضوا كنت مش برضى احتراماً لمشاعر الزملا".

وأضافت: "الحمدلله شوفت حب كبير جداً وتعليقات على جروبات مصرية وعربية قالت اللي جوايا من سنين فعرفت ان الحمدلله مش مضطرة أبرر وأحكي لان الناس بتفهم جداً".