جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

عمر خورشيد يعبر عن استيائه: إيه حكاية الرجالة اللي بتبعتلي صور عريانة؟

الخميس 31 ديسمبر 2020 | 10:41 صباحاً
ندى عصام
2322
عمر خورشيد

عبر الفنان الشاب عمر خورشيد، عن استغرابه وانتقاده في نفس الوقت، من الصور الغير لائقة التي ترسل له من الذكور.

وكتب خورشيد عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك":"هى إيه حكاية الرجالة اللي عمالة تبعتلي صورها عريانة على الآنستجرام دي، هو حد قالهم حاجة عني أنا معرفهاش ولا حاجة".

عمر خورشيد

انتقد الفنان المصري الشاب عمر خورشيد، تصريح الفنانة عفاف شعيب التي هاجمت فيه الرجل الذي يساعد زوجته ويقوم بغسل الصحون "المواعين".

وكتب خورشيد عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك":" إيه اللي استاذة عفاف شعيب بتقوله دا ..على فكرة أنا بغسل المواعين".

وقالت عفاف في تصريحها المثير للجدل:"البنات فين أهاليهم ما علمهومش بيتك ولازم تكوني نضيفة في بيتك وشكلك، في مثل بيقول في رجال وفي رج رج، الراجل اللي بيغسل المواعين ده يبقى رج رج أنصاف رجال يعني، والبنات متزعلش، البنات تحافظ على بيتها وجوزها، وكفاية جواز وطلاق، يمكن هو طيب، ساعديه واتعاوني معاه، أنا مش ضد إنه يغسل المواعين بس في نفس الوقت متخليهوش كراجل تتقل قيمته".

وأضافت:"الست ست والراجل راجل، الرجال قوامون على النساء بما أنفقوا، هو بينفق، ولو هي بتشتغل يفهموا بعض ويتعاونوا، في بنات بتطلق من تاني شهر ليه؟ حافظي على بيتك وخلفي عيل ولا عيلة، نسبة الطلاق عندنا بتزيد لأن مفيش توجيه صح".