جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

ميمي جمال تعلن اعتزالها التمثيل: بشتغل وأنا عندي 9 سنين.. وهذه حقيقة تصريحاتها عن معاناتها من الوحدة

الاحد 31 يناير 2021 | 09:36 صباحاً
ندى عصام
1789
ميمي جمال

أعلنت الفنانة المصرية ميمي جمال، اعتزالها التمثيل، مؤكدة أن بعد رحيل زوجها الفنان حسن مصطفى، شعرت بالحزن ونفسيتها كانت سيئة.

وقالت ميمي خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامية قصواء الخلالي في برنامج "المساء مع قصواء:"أيوه حقيقي اعتزلت من ساعة المرحوم جوزي ما توفى، الحاج حسن مصطفى، بعدها قعدت سنة أو سنة نص تعبانة نفسيا، عشرة عمر، بقالنا أربعين، حاجة وأربعين سنة".

وتابعت:"لقيت كفاية كده، أنا اشتغلت كتير، أنا باشتغل من وعندي 9 سنين، عملت كذا فيلم وعندي 9 سنين، أقوى من الحب، ومع كمال الشناوي، وزهرة العلا."

وأضافت:"الوقت ده كله وأنا بشتغل، خلفت ولادي وأنا باشتغل. والدتي الله يديها الصحة هي اللي قدرت تقف معايا في ولادي. دلوقت قلت كفاية، أشوف ولادي وأحفادي ونفسي شوية، وفعلا أنا اعتزلت خالص دلوقتي."

على جانب آخر كشفت ميمي جمال حقيقة ما تم تداوله حول علاقتها السيئة مع أبنائها، وقالت إن هذا الكلام ليس له أي أساس من الصحة، مضيفة: "ببقي مبسوطة لما حد بيسأل وفي آخر مرة حد كلمني وقولتله إن من الناس اللى بحب بيتي وبحب أقعد مع أولادي، وقررت أعمل كده وأروح أزور بناتي وأحفادي، وقولت أن كل بيت له نظامه".

ميمي جمال

وأكدت ميمي، أن كلامها تم تحريفه وأن نور ابنتها قالت لها بأن هناك كلام على الفيسبوك يدور حول أنها تعاني من الوحدة، لكنها نفت ذلك تمامًا، خاصة أنها لا تملك حسابات على مواقع التواصل الاجتماعي.