جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

بالفيديو.. ريهام سعيد: أعاني من نفس مرض حورية فرغلي ومقدرش أسجد علشان مناخيري ممكن تقع

الخميس 11 فبراير 2021 | 02:43 مساءً
سارة إبراهيم
1646
ريهام سعيد

صدمت الإعلامية المصرية ريهام سعيد جمهورها، بكشفها عن معاناتها من نفس الأزمة الصحية التي تمر بها الفنانة حورية فرغلي، وتخضع بسببها لعملية جراحية خطيرة في أنفها بالولايات المتحدة الأمريكية.

ريهام سعيد طلبت، خلال حلقتها أمس في برنامجها "صبايا الخير" على قناة "النهار" من مشاهديها الدعاء لحورية فرغلي، لافتة إلى أنها تعاني ما تعانيه حورية وكان من المفترض أن تجري نفس العملية.

وأضافت : "الفرق بيني وبين حورية إن الدكتور قالي لازم تشيلي مناخيرك لمدة 6 أشهر، أو هنفضي ودنك ونحط غضاريف ونشوفها هتثبت ولا ل، والحمد لله ربنا سترها معايا، وثبتت الغضاريف التي اتثبتت في أنفي".

وتابعت: "ناس كتير بتشوفني على السوشيال ميديا وتتنمر وتقول إيه ده عامله عملية تجميل والكلام ده وإن دا نفخ رغم إني لم أفعل شيء منذ 3 سنوات.. دلوقتي مقدرش أصلي وأنا ساجدة عشان ممكن غضاريف مناخيري تقع لأن غضاريف مناخيرى مش ثابتة".

واستطردت: "ولا يمكن إجراء عملية مناخير كاملة إلا بعد الاستئصال من الرئة وتكلفة هذه العملية مرتفعة جدًا ولا يجريها إلا طبيب واحد فقط في الولايات المتحدة الامريكية، وهي عملية صعبة جدًا جدًا".

واختتمت كلامها، بقولها: "أنا بقول كدة عشان الناس الظالمة التي تدعي إنها عمليات تجميل، والمتعب في الأمر، إنه يتم إزالة كافة غضاريف المناخير لفترة معينة.. أؤكد أن الموضوع صعب جدًا في التنفس والعيشة وممكن في أي وقت غضاريف المناخير تسقط، وخطر جدًا على الحياة".