جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

بالصور.. كيف علقت ميريهان حسين على تشبيهها بشيريهان؟

الاثنين 05 ابريل 2021 | 12:54 مساءً
سارة إبراهيم
700
ميريهان حسين

علقت الفنانة المصرية ميرهان حسين على تشبيه عدد من نشطاء مواقع التواصل الاجتماعي لها بالنجمة الاستعراضية شيريهان، من خلال مجموعة صور قاموا بتركيبها لهما معا.

ميرهان أعادت نشر الصور، على حسابها الخاص على موقع "انستجرام"، وعلقت قائلة: "شكرا جدا على تشبيهي بالأسطورة و مثلى الأعلى في الفن العظيمة شريهان .. طبعا مفيش مقارنة أصلا شريهان أجمل ست و أجمل فنانة و اسطورة لن تتكرر في الموهبة و الطلة و الحضور ... و مجرد تشبيهي بيها شرف عظيم ليا".

وأضافت: "أنا حافظة كل حاجة عملتها شريهان بالحرف و هي عشقي و الرمز اللي بحلم أوصل لربع ما قدمته و نجاحها و حب الناس ليها.. شكرًا كمان انكو حابين تشوفوني بقدم فوازير أنا كمان بتمنى و ده حلم حياتي على المستوى الفني و أتمنى من مخرجيننا و منتجيننا إنهم يشوفوا الفنان أو الفنانة في إطار آخر و نمط آخر غير المعتاد منه لأنه ده اللي بيعرض علينا من أعمال نمطية ".

واختتمت كلامها، بقولها: "اتمنى إن اختيار صناع الفن لنجوم الفن يكون على أساس الموهبة و المقدرة و الجدارة و طبعا ده حاصل من جزء من صناع الفن لكن في جزء تاني بيختار بالعلاقات و المجاملات.. أنا بقول لكل مجتهد نصيب بس محدش يقدر يعمل حاجة لوحده لازم في ضهره فريق عمل مؤمن به و بموهبته".