جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

شاهد.. مريم أمين تخوض مجال التمثيل لأول مرة في مسلسل "ملوك الجدعنة"

الخميس 08 ابريل 2021 | 01:57 مساءً
سارة إبراهيم
1465
مريم امين

فاجأت الإعلامية المصرية مريم أمين جمهورها، بكشفها عن خوضها مجال التمثيل لأول مرة من خلال المسلسل الرمضاني الجديد "ملوك الجدعنة"، بطولة عمرو سعد ومصطفى شعبان.

مريم أمين نشرت صورة لها من كواليس المسلسل، على حسابها الخاص على موقع "انستجرام"، وعلقت قائلة: "خطوه جديده في حياتي ... بعد التليفزيون و الراديو ... والحقيقه اقدر اقول عليها انها كانت حلم من احلامي ... و النهارده ببدأ في تحقيقه".

وأضافت: "لاول مره ممثله في مسلسل (ملوك الجدعنه) من انتاج الاستاذ صادق الصباح واخراج احمد خالد موسى بطوله مصطفى شعبان و عمرو سعد و مجموعه كبيره من النجوم على شاشه MBC ان شالله دعواتكم".

وتابعت: "من دلوقتي بشكر من كل قلبي الاستاذ صادق و شركته المحترمه اللي حقيقي بيشتغلوا على كل التفاصيل بكل احتراف.. هو والمخرج الصديق الغالي احمد خالد مرسي على الفرصه و البدايه اللي مبسوطه انها معاهم".

وأكملت: "بشكر المنتج الفني الخلوق على حسن هو و كل فريقه المحترم .. بشكر حبيبه قلبي و صاحبتي الشاطره @dnosseir على مجهودها بشكر صديقي واللي وشه حلو عليا في كل الévents الكبيره اللي عملتها يوسف الاشقر @yousefalashkar هو و فريقه مؤمن و مينا على تعبهم .. و مكسب ليا كبير على المستوى الشخصي اني اتعرفت على القمر @beautybybananp و تامر انور اللي تعبينه معانا على طول".