جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

هالة صدقي :رفضت حضور الفرح من أجل عزاء سمير غانم

السبت 22 مايو 2021 | 04:49 مساءً
إيمان علي
749
هاله صدقي

بعد الجدل الذي أثاره حضور عدد كبير من الفنانات حفل زفاف نجل أحد رجال الأعمال والذي اقيم في مدينة الجونة، في نفس اليوم مع جنازة الفنان سمير غانم، وحضره يسرا ولبلبة وليلى علوي وإلهام شاهين.

كتبت هاله صدقي على صفحتها على الفيس بوك :"أنا اريد وانت تريد والله يفعل ما يريد.. نزلت من دبي لحضور فرح روحت العزاء واعتذرت عن الفرح.. وكما هو معروف في الوسط الفني ان الفنانين العظماء دول كانوا لا يمكن يسيبوا أي واجب سواء عزاء او زياره مريض.. وفِي يوم سألت رجاء يا رجاء انتي ليه بتروحي لكل من هب ودب حتي لو علاقتك بيهم مش قويه وتتعبي نفسك مع ناس ما تعرفيهوش.. كانت تقولي علشان في عزائي عايزه الدنيا كلها تقف مع اميره بنتي ويبقي عزاء كبير وتتركنا رجاء في ظروف الكورونا وخلسه اصدقائها المقربين جدا هما بس اللي يروحوا عندها يعزوا نفسهم ويعزوا اميره بنتها ،ودلال حضرت عزاء مصر كلها واهم عزاء لها حبيبها وجوزها وعشره عمرها ما تحضر العزاء ولا عارفين رد الفعل لما تعرف بخبر شريكها في الحياه ،وانها الوحيده اللي ما ودعتهوش ،اوعي تحسبها ابدا سيبها علي ربنا واللي رايده هيكون ،الانسان مسير وغير مخير ،الله يرحمك يا مبدع ويصبر بناتك وحبايبك".

الجدير بالذكر أن الفنان سمير غانم توفى عن عمر يناهز الرابعة والثمانين بعد تعرضه لوعكة صحية شديدة وخلل في وظائف الكلى، ونقل إلى العناية المركزة بمستشفيات المهندسين.