جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

ياسمين وافي تروي موقفا طريفا مع منى زكي ومحمد فراج في كواليس "لعبة نيوتن"

الخميس 03 يونية 2021 | 12:12 مساءً
سارة إبراهيم
823
ياسمين وافي

روت الفنانة المصرية ياسمين وافي، ابنة الفنان الراحل ممدوح وافي، موقفا طريفا جمعها بمنى زكي ومحمد فراج، في كواليس تصوير مسلسل "لعبة نيوتن"، بسبب النقاب الذي كانت ترتديه، حيث أنها جسدت دور "شيرين" أخت "مؤنس".

ياسمين وافي قالت، خلال لقائها في برنامج "القاهرة اليوم" على قناة ألفا: "أستاذ تامر محسن طلب مني أول يوم مرفعش النقاب، في مشهد استقبال هنا "منى زكي" ومؤنس "محمد فراج"، وسألته ليه؟ قال هما عايزين يعرفوا مين في الدور وأنا مش مريحهم".

واضافت: "دخلت وفعلا حاطة النقاب وهما واقفين، وأستاذة منى زكي عمالة تبصلي عايزة تجيبني من العين وتخمن. خدنا الشوت من زاوية فراج وزاويتي وزاوية أستاذة منى، وبعد كده حناخد شوت تاني من زاوية تانية.. رحت قعدت بعيد عشان مبقاش لزجة، وأسيبها براحتها تتنفس. لقيتها بتندهلي وبتقولي قاعدة بعيد ليه؟ ثم الجو حر مترفعي النقاب، قلتلها مليش دعوة أستاذ تامر قايلي. قالتلي إنت ياسمين صح؟ استغربت جدا، وقلت متلخبطة بين حد تاني وبيني. قالتلي أنا بتفرج على مسلسل « إلا أنا » إنت ياسمين صح؟ عينيكي إنت".

الفنانة المصرية تابعت: "الإفيه إن فراج صور معايا المشهد، وهو صاحبي من زمان من الجامعة، وجمعتنا كواليس عروض، وفي المشهد حضنته وسمع صوتي. ولما شافني استغرب إزاي عدى المشهد من غير ما يعرفني".

ومسلسل "لعبة نيوتن" من تأليف وإخراج تامر محسن، إنتاج ميديا هب، وبطولة منى زكي، محمد ممدوح، محمد فراج، سيد رجب، عائشة بن أحمد، مايان السيد، آدم الشرقاوي وآلاء سنان، وغيرهم.