جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

راندا البحيري توجه نداء إلى وزير الشباب والرياضة: هل معندناش في ال ١٠٠ مليون حد يمسك المنتخب؟

الاربعاء 22 ديسمبر 2021 | 01:49 مساءً
سارة إبراهيم
717
راندا البحيري

وجهت الفنانة المصرية راندا البحيري نداء إلى وزير الشباب والرياضة، تطالب بتعيين مدير فني مصري للمنتخب المصري.

راندا البحيري كتبت، على حسابها الخاص على موقع "الفيس بوك": "نداء الي السيد وزير الشباب و الرياضه و كل الساده المعنيين بالأمر … سيادة رئيس جمهورية بلدي الحبيبه مصر كان خد قرار بتعيين مديرين فنيين مصريين وطنيين لمنتخب بلدنا و ده كان قرار صائب مليون في الميه".

وأضافت: "وبالفعل تم تكليف الكابتن حسن شحاته بعد إقالة الكابتن حسام البدري من منصبه و لكن فوجئنا جميعًا بكيروش و منعرفش اذا كان ده مطلب محمد صلاح او غيره من داخل المنتخب و لكن المهم ان اللي حصل في الاخر ان حد غريب و اجنبي هو اللي مسك … و نتايجه وحشه جدا و زي ما حاسبنا كابتن حسام البدري و حاسبنا غيره معرفش محاسبناش الاجنبي ليه؟؟ خصوصا ان عندنا كفاءات و عندنا ناس أجدر و أحق.. هل معندناش في ال ١٠٠ مليون حد يمسك المنتخب؟؟؟؟".

وتابعت: "هل انتوا مصدقين اللي بيتصدرلنا ان كابتن حسام حسن لو مسك المنتخب هيبقي عصبي؟؟؟؟ هو كان فيه حد عصبي اد الكابتن الجوهري اصلا؟؟؟ احنا هنهزر؟؟؟ ولا جوزيه اللي كان عصبي في الاهلي و كان هو سبب ان عصام الحضري يمشي من كتر ما كان بيتعصب عليه؟؟؟؟ بعض الناس حاولوا يصدروا ان حسام حسن مينفعش علشان عصبي و ده اي كلام ".

واختتمت كلامها، بقولها: "عندنا كابتن عبد الحميد بسيوني رجل محترم و مخلص و بيحب بلده و شااااااطر جداااااااا بطل السوبر احسن راس حربه في كفر الشيخ هداف الدوري المصري ٩٧ ٩٨ فاز ب ٤ بطولات محليه و قاريه انضم ل منتخب مصر و اتكرم من فيفا و حقق ارقام قياسيه كتير .. حط ٣ اجوال في ١١٧ ثانيه مع منتخب في ماتش واحد .. مصر امام ناميبيا.. اتنين من اصل ١٠٠ مليون يعني كمان فيه تاني …. ازاي محدش واخد باله ان عندنا كباتن مصر تفتخر بيهم .. ليه مُصرين عالاجانب؟؟؟؟ ليه؟؟؟؟؟".