جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

تامر حسني يوجه نصيحة للشباب: اللي ملوش مثل أعلى يشتريله مثل أعلى

الخميس 05 أكتوبر 2023 | 11:13 صباحاً
سارة إبراهيم
443
تامر حسني

وجه الفنان المصري تامر حسني نصيحة لجمهوره من خلال منشور له على مواقع التواصل الاجتماعي، قال فيه أنه يدرك القوة الكبيرة التي يستمدها الشخص من وجود أشخاص يعتبرهم قدوة.

وتحدث عن مقولة "اللي مالوش كبير يشتريله كبير" وقال "مقولة جميلة بس أنا من خلال رحلتي وقد ايه في قوة جبارة الإنسان بيستمدها من اللي بيحبهم بكل جوارحه وطبعا كلامي عن النجاح العملي في العمل اللي تحبه".

وأضاف: "حبيت اقول المقولة بطريقة تانية وهي "اللي ملوش مثل أعلى يشتريله مثل أعلى" والله لما بتحب حد ناجح وتتأثر برحلته أو طريقته ونجاحه فعلا بتقدر تبقى زيه وممكن احسن كمان، ممكن طبعا تنجح من غير ما يكون عندك مثل أعلى بس تركيزك بيبقى اقوى بكتير مع مثال قدامك حي بيخليك تشوف رحلته قدامك زي دليل ينورك على خطوات أنت متعرفش نتايجها بس بتعرفها من خلاله بتشوف تفكيره في التطوير وتفكيره ازاي يتخطى الأزمات وتفكيره في المواكبه لكل مرحلة في حياته، ازاي كسر سقف نجاحه علشان أنت كمان تعمل زيه".

وتابع: "اللي ملوش مثل على يشتريله مثل على" يعني يدور ويركز مع حد يحبه ويتعلم منه وعلى فكرة مش شرط في مجاله ممكن تحب حد في مجال تاني وتحاول تطبق مرحلة في مجالك دة كان كلام من واقع تجربتي ورأي الشخصي.. ربنا يوفقكم كلكم وتوصلوا لابعد من احلامكم وتبقوا انتو كمان مثل أعلى لناس بعدكم".